Tuesday, January 22, 2008

Capacitaciones de FamilySearch Indexing

English

I love my job...but sometimes I have to stop and scratch my head. FamilySearch has launched and will be launching Spanish indexing projects. I don't imagine that anyone will argue with me that native Spanish speakers would make the best indexers for the projects, however, the FamilySearch Indexing site is only in English. The only Spanish language help on the site is buried in each project tutorial pages, which can only be accessed if you know English. Most readers of my blog are most likely fully aware of these issues, and I am thankful that you still find a way to use FamilySearch resources and contribute hours of your time on indexing projects.

Since FamilySearch has not translated any of its training materials yet I will direct you to a training guide done by a dedicated FamilySearch Indexer. Ana Montalvo has put together a little training tailored specifically for the Mexico 1930 indexing project, but it can also be used to help you with registration, finding other Spanish language projects, and changing the FamilySearch Indexing software pages into Spanish. You can find the PDF and Powerpoint versions of the training guide at: http://www.royert.org/FSI.html

Español

Yo amo mi trabajo pero a veces lo me hace pensar. FamilySearch ha comenzado y comezará proyectos de indexación en Español/Castellano. Yo no imagino que no hay nadie en el mundo que me contestaría que las personas que hablan Español como su primera idioma serian los mejores trabajadores para los proyectos de indexación en Español sin embargo el sitio FamilySearch Indexing solo esta en Ingles. Hay paginas en Español pero estan escondidos en las paginas de capacitaciones de cada proyecto, pero se necesita saber Ingles para encontrarlas. La mayoria que leen este blog saben de estes asuntos y estoy agradecido que encuentren una manera de usar los recursos de FamilySearch y contribuir horas de su tiempo en los proyectos de indexación.

Por razon que FamilySearch no ha traducido sus capacitaciones a Español les voy a dirigir a otra guia o capacitación hecho por una voluntaria de FamilySearch Indexing. Ana Montalvo ha creado una pequeña capacitación especificamente para el proyecto de indexación del Censo de México de 1930, pero la capacitación les ayudaria con: Inscribirse (registration), como encontrar proyectos de indexación en Español, y como cambiar el software de FamilySearch Indexing a Español. La capacitación de Ana esta en la pagina: http://www.royert.org/FSI.html

Espero que Uds. aprecien que yo estoy tratando de escribir en Español...Vamos a ver si FamilySearch me sigue (y hace sus traducciones mejor que yo).


3 comments:

James W. Anderson said...

Thanks for the post, however, the link you gave is incomplete. Is it .com, .org, or something else?

Lynn Turner, AG said...

Thanks, James...sorry about the oversite. I have fixed the links in the post...the links should have been: http://www.royert.org/FSI.html

Gonzalo Moscoso said...

Lynn
Navegando por Internet, encontré tu presentación sobre la genealogía en México y me pareció muy interesante. Quizas podríamos juntar esfuerzos. Tengo un blog de HF: http://historiafamiliarperu.blogspot.com/ que recien lo estoy iniciando, pero poco a poco se tornará interesante.

Visitalo, y estemos en contacto